Hit the road, Jack!

Na bijna 5 dagen Portland is het dan zo ver: de roadtrip gaat van start! First stop: Boise, Idaho. Met een Jeep vol met koffers en niet te vergeten de koelbox op wieltjes, gaat de reis van start. Wat meteen opvalt is hoe rustig het op de weg is. Af en toe haal ik eens een truc in of rijdt er een auto langs mij, maar er zijn ook hele stukken dat ik niemand op de weg tegenkom. De Amerikanen zijn ontzettend vriendelijk op de weg. Geen getoeter, geen lichtsignalen als je te langzaam gaat, er wordt veel afstand gehouden en last minute manoeuvres ben ik nog helemaal niet tegen gekomen. Heel relaxt allemaal! En wat nog veel relaxter is, is de verrassing bij het tankstation. Natuurlijk wist ik dat ze hier geen kwartje van Kok hebben, maar als ik op het bonnetje zie dat bijna 30 liter maar $ 18 heeft gekost moet ik wel even drie keer met mijn ogen knipperen om te kijken of dit wel klopt.

De wegen zelf zijn tot nu toe prima te doen. Dat ligt misschien ook deels aan de auto die wel wat kan hebben, maar de kwaliteit heb ik erger meegemaakt. Wat wel apart is, is dat het hele stuk van Portland naar Boise (toch een kleine 700 km) een simpele tweebaansweg is. Geen mooie strakke A2 van Amsterdam naar Utrecht hier. Maar zoals gezegd, het is rustig dus echt nodig is het eigenlijk niet.

Op de radio luistern we een tijdje naar Rush Limbaugh. Wikipedia omschrijft hem als conservative political commentator en zelf zegt hij ook alleen het volk te willen educaten, maar hij komt op mij nogal over als een ontevreden PVV’er met iets te veel zelfdunk. Na een klein uurtje is het dan ook mooi geweest. We rijden dwars door de Rocky Mountains, dus het is ook jammer het uitzicht door zulk gezwam te laten bederven.

Na een nachtje Boise, Idaho gaat de reis verder richting Yellowstone National Park. Maar, niet zonder tussenstop bij het Potato Museum! Volgens het museum was de aardappel het veel waardevollere geschenk dat de Spanjaarden uit Amerika mee naar huis brachten dan het goud. Overigens is hier ook de grootse potato ‘crisp’ te vinden. Helaas wel een beetje gebroken aan de kanten, dus of hij officieel nog meetelt..? Maar goed, de jurist in mij houdt zich stil, ik bedank me bij de dame achter de kassa voor deze kennisverbreding en leg de laatste 217 km naar Yellowstone af.

IMG_20160516_150205.jpg

 

 

Leave a Reply

